loading...

دومینیکا

بازدید : 15
سه شنبه 12 دی 1402 زمان : 10:58

- یونیت های هوا پیستونی نوعی تعمیر هستند که در انواع مختلف موجود می باشند. (نوع L - نوع W - نوع V)

واحدهای تهویه مطبوع پیستونی یا از نوع روغنی یا بدون روغن و بدون روغن هستند.

یونیت های تهویه مطبوع پیستونی در طرح های تک اقدامه و دو اقدامه ساخته می شوند.

2- واحدهای هوادهی پیچی نسل دوم کمپرسورهایی با ظرفیت هوادهی بالاتر در فشارهای متوسط ​​نسبت به کمپرسورهای پیستونی هستند. عموماً این نوع توربین های بادی دارای پوسته ای هستند که در داخل آن 2 روتور و یک نر و ماده در حال چرخش هستند. پیچ ایراند دارای دو مدل بدون روغن و روغن می باشد.

کمپرسورهای روغن خنک دارای واحد هوادهی پیچی هستند که در طی فرآیند تراکم، روغن به کمپرسور هوا تزریق می شود تا فرآیند خنک سازی و روانکاری بلبرینگ ها تکمیل شود. در مرحله بعد این روغن توسط فیلتر جداکننده جدا شده و به سیستم برگردانده می شود.

کمپرسورهای اسکرو بدون روغن دارای دو واحد کم فشار و فشار قوی هستند. که در چنین قطعاتی که هوادهی می شوند، روغن وارد فرآیند تراکم نمی شود.و فقط برای روانکاری و خنک کاری در قطعات جریان روغن وجود دارد. روتورهای واحدهای هوای بدون روغن به صورت پیشرفته طراحی شده اند. که می تواند در دمای عملیاتی بالا (حدود 200 درجه سانتیگراد) کار کند.

روتورهای واحد تهویه مطبوع بدون روغن پیچ دارای روکش تفلون هستند تا در برابر حرارت مقاوم باشند. این واحدهای هوادهی دارای آب بند مکانیکی برای آب بندی هستند.

3- قطعات توربین تولید کننده هوا: انواع قطعات تولید کننده هوا (airend) به دو شکل شعاعی (سانتریفاژل) و محوری (اکسیال) می باشد. سرعت بالا و قدرت هوادهی بالا در فشار ثابت دارند. آنها جزء نسل سوم کمپرسورها هستند و همیشه کار می کنند. کمپرسورهای توربو
آنها به نوعی بدون روغن هستند. که بین مراحل تراکم سیستم خنک کننده است.

ایراند کمپرسور یا واحد کمپرسور هوا یکی از قطعات اصلی هر کمپرسور است که بر عملکرد دستگاه تأثیر می گذارد. واحد فن اصلی
کولر گازی ها در انواع، ظرفیت ها و مدل های مختلفی طراحی می شوند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

واحد کمپرسور هوا سیلندر پیستونی
در مولدهای هوای پیستونی حرکت پیستون ها در سیلندرها با تکیه بر نیروی تولید شده توسط موتور الکتریکی انجام می شود و باعث فشرده شدن هوای مخزن می شود.به منظور افزایش استحکام کولر گازی از آلیاژهای با کیفیت در ساخت کمپرسورهای هوا استفاده می شود. کمپرسورهای تسمه ای در حین کار صدای کمی تولید می کنند که نشان دهنده کیفیت دستگاه است. این مدل کولر گازی با ظرفیت های یک، دو، سه و چهار سیلندر قابل ارائه می باشد. اجزای اصلی کمپرسور هوا سیلندر پیستونی شامل سرسیلندر، سیلندر، فیلتر هوا، شیر ورودی هوا، پیستون، میل لنگ، شیر تخلیه و ... می باشد.
دستگاه کمپرسور تهویه مطبوع معیوب است
قسمت هوای کمپرسور اسکرو با روتورهای مارپیچ (نر و ماده) و ضریب انتقال قدرت بین این دو روتور روغن است. با فشار هوای ورودی و ایجاد توان مورد نیاز موتور الکتریکی، روتورها حرکت کرده و فشرده سازی هوا اتفاق می افتد و در نهایت کاهش فضای بین روتورها باعث فشرده شدن هوای مخزن دستگاه می شود. علاوه بر محورهای مارپیچ، هر کمپرسور کولر گازی دارای بلبرینگ، مهره کامل، گیربکس، کاسه نمدی و یاتاقان می باشد. فرآیند فشرده سازی هوای داخل مخزن به دو روش Oil Injection و FREE OIL انجام می شود.

تخلیه کننده برای کنترل هوای ورودی به کولر گازی پیچی استفاده می شود و تخلیه کننده تنها زمانی اجازه عبور هوا را می دهد که هوا باید فشرده شود.به منظور طراحی کمپرسور اسکرو عالی می توان از این دستگاه در دما و قدرت بالا استفاده کرد. اجزای کولر گازی شامل سیلندر کولر، خروجی هوا، تخلیه بار، فیلتر هوا و بلبرینگ می باشد.
کار واحد تهویه مطبوع کمپرسور
کمپرسور هوا نه تنها هوا را فشرده می کند، بلکه مخلوط هوا و روغن را نیز فشرده می کند. این مخلوط در مخازن سامپ جریان می یابد و با نیروی گریز از مرکز روغن را از هوا جدا می کند. با گردش هوا در مخزن روغن از بین می رود زیرا ذرات روغن سنگین تر از هوا هستند و در طی فرآیند فشار هوا فشار هوا را 10 برابر افزایش می دهد.کمپرسورهای کولر گازی را می توان در مناطق مختلف با توجه به نیاز کاربر استفاده کرد. نیاز دارد.

خروجی کمپرسور نباید حاوی روغن باشد، به همین دلیل در پایان فرآیند، هوا و روغن در مخازن جداکننده (SEPARATOR) از هم جدا می‌شوند، اما اهمیت روغن در فرآیند دمش هوا را نمی‌توان نادیده گرفت. مهم ترین نقش روغن شامل خنک سازی، روانکاری، جبران فاصله و شل شدن سیم پیچ های روتور و کمک به فرآیند گردش هوا می باشد.

مهمترین علائم برای انتخاب پیچ کمپرسور کولر گازی
مهمترین معیارهای خرید کولر گازی معمولاً شامل ظرفیت هوادهی، فشار و ظرفیت موتور الکتریکی است.توجه داشته باشید که با افزایش سایز کولر، تعداد تغییرات کاهش می یابد، اما مزیتی که به همراه دارد عدم سایش زودرس و افزایش طول عمر دستگاه است.

محل قرارگیری واحد تهویه مطبوع کمپرسور
با توجه به تنوع کولر گازی، این دستگاه دارای انواع نصب و قطعات مختلف می باشد که توصیه می شود این کار توسط افراد متخصص انجام شود. بهترین نکاتی که هنگام نصب هواکش روی کمپرسور باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

روغن با توجه به قدرت کولر گازی
اطمینان از چرخش شفت در جهت حرکت روتورها
پاشش روغن در هنگام راه اندازی
برای جلوگیری از آسیب دیدن روتورها هر 20000 ساعت یکبار تعمیر لازم است
استفاده از بلبرینگ اصلی و کاسه نمدی در هنگام تعویض
کاربرد کمپرسور کولر گازی
تجهیزات تولیدی
دارو
کشاورزی
تولید مواد غذایی و آشامیدنی
امکانات پزشکی مانند بیمارستان ها، کلینیک ها و غیره
چاپ و بسته بندی
پارچه
مال خودم

- یونیت های هوا پیستونی نوعی تعمیر هستند که در انواع مختلف موجود می باشند. (نوع L - نوع W - نوع V)

واحدهای تهویه مطبوع پیستونی یا از نوع روغنی یا بدون روغن و بدون روغن هستند.

یونیت های تهویه مطبوع پیستونی در طرح های تک اقدامه و دو اقدامه ساخته می شوند.

2- واحدهای هوادهی پیچی نسل دوم کمپرسورهایی با ظرفیت هوادهی بالاتر در فشارهای متوسط ​​نسبت به کمپرسورهای پیستونی هستند. عموماً این نوع توربین های بادی دارای پوسته ای هستند که در داخل آن 2 روتور و یک نر و ماده در حال چرخش هستند. پیچ ایراند دارای دو مدل بدون روغن و روغن می باشد.

کمپرسورهای روغن خنک دارای واحد هوادهی پیچی هستند که در طی فرآیند تراکم، روغن به کمپرسور هوا تزریق می شود تا فرآیند خنک سازی و روانکاری بلبرینگ ها تکمیل شود. در مرحله بعد این روغن توسط فیلتر جداکننده جدا شده و به سیستم برگردانده می شود.

کمپرسورهای اسکرو بدون روغن دارای دو واحد کم فشار و فشار قوی هستند. که در چنین قطعاتی که هوادهی می شوند، روغن وارد فرآیند تراکم نمی شود.و فقط برای روانکاری و خنک کاری در قطعات جریان روغن وجود دارد. روتورهای واحدهای هوای بدون روغن به صورت پیشرفته طراحی شده اند. که می تواند در دمای عملیاتی بالا (حدود 200 درجه سانتیگراد) کار کند.

روتورهای واحد تهویه مطبوع بدون روغن پیچ دارای روکش تفلون هستند تا در برابر حرارت مقاوم باشند. این واحدهای هوادهی دارای آب بند مکانیکی برای آب بندی هستند.

3- قطعات توربین تولید کننده هوا: انواع قطعات تولید کننده هوا (airend) به دو شکل شعاعی (سانتریفاژل) و محوری (اکسیال) می باشد. سرعت بالا و قدرت هوادهی بالا در فشار ثابت دارند. آنها جزء نسل سوم کمپرسورها هستند و همیشه کار می کنند. کمپرسورهای توربو
آنها به نوعی بدون روغن هستند. که بین مراحل تراکم سیستم خنک کننده است.

ایراند کمپرسور یا واحد کمپرسور هوا یکی از قطعات اصلی هر کمپرسور است که بر عملکرد دستگاه تأثیر می گذارد. واحد فن اصلی
کولر گازی ها در انواع، ظرفیت ها و مدل های مختلفی طراحی می شوند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

واحد کمپرسور هوا سیلندر پیستونی
در مولدهای هوای پیستونی حرکت پیستون ها در سیلندرها با تکیه بر نیروی تولید شده توسط موتور الکتریکی انجام می شود و باعث فشرده شدن هوای مخزن می شود.به منظور افزایش استحکام کولر گازی از آلیاژهای با کیفیت در ساخت کمپرسورهای هوا استفاده می شود. کمپرسورهای تسمه ای در حین کار صدای کمی تولید می کنند که نشان دهنده کیفیت دستگاه است. این مدل کولر گازی با ظرفیت های یک، دو، سه و چهار سیلندر قابل ارائه می باشد. اجزای اصلی کمپرسور هوا سیلندر پیستونی شامل سرسیلندر، سیلندر، فیلتر هوا، شیر ورودی هوا، پیستون، میل لنگ، شیر تخلیه و ... می باشد.
دستگاه کمپرسور تهویه مطبوع معیوب است
قسمت هوای کمپرسور اسکرو با روتورهای مارپیچ (نر و ماده) و ضریب انتقال قدرت بین این دو روتور روغن است. با فشار هوای ورودی و ایجاد توان مورد نیاز موتور الکتریکی، روتورها حرکت کرده و فشرده سازی هوا اتفاق می افتد و در نهایت کاهش فضای بین روتورها باعث فشرده شدن هوای مخزن دستگاه می شود. علاوه بر محورهای مارپیچ، هر کمپرسور کولر گازی دارای بلبرینگ، مهره کامل، گیربکس، کاسه نمدی و یاتاقان می باشد. فرآیند فشرده سازی هوای داخل مخزن به دو روش Oil Injection و FREE OIL انجام می شود.

تخلیه کننده برای کنترل هوای ورودی به کولر گازی پیچی استفاده می شود و تخلیه کننده تنها زمانی اجازه عبور هوا را می دهد که هوا باید فشرده شود.به منظور طراحی کمپرسور اسکرو عالی می توان از این دستگاه در دما و قدرت بالا استفاده کرد. اجزای کولر گازی شامل سیلندر کولر، خروجی هوا، تخلیه بار، فیلتر هوا و بلبرینگ می باشد.
کار واحد تهویه مطبوع کمپرسور
کمپرسور هوا نه تنها هوا را فشرده می کند، بلکه مخلوط هوا و روغن را نیز فشرده می کند. این مخلوط در مخازن سامپ جریان می یابد و با نیروی گریز از مرکز روغن را از هوا جدا می کند. با گردش هوا در مخزن روغن از بین می رود زیرا ذرات روغن سنگین تر از هوا هستند و در طی فرآیند فشار هوا فشار هوا را 10 برابر افزایش می دهد.کمپرسورهای کولر گازی را می توان در مناطق مختلف با توجه به نیاز کاربر استفاده کرد. نیاز دارد.

خروجی کمپرسور نباید حاوی روغن باشد، به همین دلیل در پایان فرآیند، هوا و روغن در مخازن جداکننده (SEPARATOR) از هم جدا می‌شوند، اما اهمیت روغن در فرآیند دمش هوا را نمی‌توان نادیده گرفت. مهم ترین نقش روغن شامل خنک سازی، روانکاری، جبران فاصله و شل شدن سیم پیچ های روتور و کمک به فرآیند گردش هوا می باشد.

مهمترین علائم برای انتخاب پیچ کمپرسور کولر گازی
مهمترین معیارهای خرید کولر گازی معمولاً شامل ظرفیت هوادهی، فشار و ظرفیت موتور الکتریکی است.توجه داشته باشید که با افزایش سایز کولر، تعداد تغییرات کاهش می یابد، اما مزیتی که به همراه دارد عدم سایش زودرس و افزایش طول عمر دستگاه است.

محل قرارگیری واحد تهویه مطبوع کمپرسور
با توجه به تنوع کولر گازی، این دستگاه دارای انواع نصب و قطعات مختلف می باشد که توصیه می شود این کار توسط افراد متخصص انجام شود. بهترین نکاتی که هنگام نصب هواکش روی کمپرسور باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

روغن با توجه به قدرت کولر گازی
اطمینان از چرخش شفت در جهت حرکت روتورها
پاشش روغن در هنگام راه اندازی
برای جلوگیری از آسیب دیدن روتورها هر 20000 ساعت یکبار تعمیر لازم است
استفاده از بلبرینگ اصلی و کاسه نمدی در هنگام تعویض
کاربرد کمپرسور کولر گازی
تجهیزات تولیدی
دارو
کشاورزی
تولید مواد غذایی و آشامیدنی
امکانات پزشکی مانند بیمارستان ها، کلینیک ها و غیره
چاپ و بسته بندی
پارچه
مال خودم

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 65
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 1449
  • بازدید سال : 8164
  • بازدید کلی : 88254
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی