loading...

دومینیکا

بازدید : 14
شنبه 31 تير 1402 زمان : 15:32

برای محافظت از موتورهای الکتریکی در برابر اضافه بار از سینک های حرارتی (غیر فلزی) استفاده می شود. اصل کار این رله ها بر اساس تفاوت در انبساط طولی دو فلز است.
در اثر عبور جریان از دو فلز، دو فلز گرم شده و طول آنها افزایش می یابد. از آنجایی که ضریب انبساط طولی یکی از فلزات بیشتر از دیگری است. دو فلز به هم فشار می آورند تا فلزی با ضریب انبساط طولی کمتری را تشکیل دهند. در نتیجه مسیر جریان کنتاکت باز شده و مدار قطع می شود.


انواع رله چیست؟
می توان اذعان داشت که رله های بی متال وسایلی هستند که برای محافظت از دستگاه ها و مدارهای الکتریکی در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار استفاده خواهند شد. رله ها انواع مختلفی دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نورد گرم (غیر فلزی)
رله مغناطیسی
مرحله کنترل دینامیک
چرخه مدیریت بار
حرکات حفاظت از نشت زمین (بی نظمی زمین)
رله های زمان (Time) و انواع آن
در قسمت های بعدی به بررسی سیم پیچی غیرفلزی می پردازیم. با طرح آتش سوزی همراه باشید.

انتقال بار حرارتی:
قبل از اینکه مدار بدون آهن را بررسی کنیم، خوب است ابتدا مدار اضافه بار حرارتی را توضیح دهیم.لازم به ذکر است که رله اضافه بار حرارتی یک وسیله ایمنی یا وسیله بسیار مهمی به حساب می آید که معمولا در هنگام عبور جریان بیش از حد از خودرو برای قطع برق استفاده می شود. برای رسیدن به این هدف، این رله ها "به طور معمول بسته" یا NC هستند. هنگامی که جریان زیادی آزاد می شود یا از مدار موتور عبور می کند، این رله ها به دلیل افزایش دمای موتور باز می شوند.

نکته بسیار مهم و مهمی که باید بدانید این است که رله های اضافه بار حرارتی در ساخت و استفاده به قطع کننده ها مربوط می شوند. با این حال، اگر اضافه بار حتی برای یک ثانیه اتفاق بیفتد، چندین قطع کننده مدار مدار مورد نظر را قطع می کنند. می توانید متوجه شوید که کلیدهای مدار با توجه به ویژگی های گرمایش موتور طراحی و ساخته شده اند تا در صورت نیاز عملکرد خوبی داشته باشند. رله های اضافه بار حرارتی به دو نوع کلی تقسیم می شوند که در زیر به آنها اشاره می شود:

فلزات غیر آهنی (دو فلز)
این لحیم ذوب می شود
در واقع، رسانایی حرارتی یا سیم پیچ غیرفلزی کار خود را بر اساس ویژگی های الکترو حرارتی در یک شار دو فلزی انجام می دهد.این رله در مدار به گونه ای استفاده می شود که جریان موتور از محور آن عبور می کند. علاوه بر این، نوار دو فلزی تحت جریان مستقیم یا غیرمستقیم گرم می شود و زمانی که جریان از مقدار تنظیم شده بیشتر یا بیشتر شود، این خطوط خم می شوند. در زیر به تعریف جامعی در مورد ریسندگی بدون فلز پرداخته ایم. با ما بمان.

کارهای فلزی
در رله های حرارتی سه تیغه تعبیه شده است که سیم حامل جریان در چندین حلقه به دور آنها پیچیده می شود. در نتیجه روش های اضافه جریان، هادی ها گرم می شوند، گرما به غیر فلز منتقل می شود و تیغه خم می شود. محل تلاقی هر یک از این دو فلز یک اهرم فشار است. و با حرکت دادن اهرم یک سوئیچ بلاگ که دارای سوئیچ کنتاکت باز و بسته است تغییر وضعیت می دهد و فرمان را قطع می کند. برای افزایش سرعت کار دو فلزی و جلوگیری از آتش سوزی و سوختگی در محل اتصال از آهنربا در بالا و پایین تیغه دو فلزی استفاده می شود که نیروی مغناطیسی به بسته شدن سریع مفصل کمک می کند.

رله های اضافی (بی متال) قابل تنظیم هستند و می توان آنها را طوری تنظیم کرد که جریان های بین 1.05 تا 10 برابر جریان موتور را قطع کند.یک کلید دو فلزی سه فاز معمولا دارای سه پل برق و دو کنتاکت کنترلی است (یک کنتاکت باز برای اتصال به سیستم هشدار و یک کنتاکت بسته برای انتقال به خوراک کنتاکت).
کنتاکت های NC معمولی بسته با اعداد 95-96 و معمولاً کنتاکت های NO باز با اعداد 97-98 مشخص می شوند.
برخی از رله های بی متال دارای دو حالت دستی و اتوماتیک هستند که در حالت دستی در صورت کارکرد سوئیچ باید به حالت اول برگردد ولی در حالت اتوماتیک پس از ریست دستی به حالت اول برگردد و فشردن دکمه به صورت خودکار انجام می شود.

اتصال بی متال تک بار به سه فاز

در صورت استفاده از بی متال سه فاز برای کاربر تک فاز، قطع کننده یکی از فازها باید به صورت سری به قطع کننده فاز دیگر متصل شود و از کنتاکت باقی مانده برای اتصال نول به مشتری استفاده شود.


انواع مختلف بازسازی حرارتی عبارتند از:

اتصال کنتاکتور
پایانه های اتصال به کابل موتور، ترمینال مشترک مدار فرمان
پیچ های تنظیم جریان
پایانه های مدار فرمان را باز و بسته کنید
تغییر موقعیت پیچ
دکمه وضعیت بازگشت

تست غیر فلزی

1- حالت سرد: در این روش دو برابر جریان بی متال تزریق می شود و زمان کارکرد حرکت بی متال ثبت می شود.

2- حالت گرم: چون این تست بعد از تست حالت سرد و بعد از روشن شدن انجام می شود به آن تست گرم می گویند. به این ترتیب جریانی معادل شش برابر جریان تزریق می شود و زمان کار رله بدون آهن است.
متوجه شده اید.
3- حالت دو فاز: در این روش یکی از فازهای ناحیه فوق قطع شده و مدار با دو فاز بسته می شود. و این اجرا را ضبط می کنند.
مقادیر به دست آمده با نمودار دو فلزی مقایسه می شود.

برای محافظت از موتورهای الکتریکی در برابر اضافه بار از سینک های حرارتی (غیر فلزی) استفاده می شود. اصل کار این رله ها بر اساس تفاوت در انبساط طولی دو فلز است.
در اثر عبور جریان از دو فلز، دو فلز گرم شده و طول آنها افزایش می یابد. از آنجایی که ضریب انبساط طولی یکی از فلزات بیشتر از دیگری است. دو فلز به هم فشار می آورند تا فلزی با ضریب انبساط طولی کمتری را تشکیل دهند. در نتیجه مسیر جریان کنتاکت باز شده و مدار قطع می شود.


انواع رله چیست؟
می توان اذعان داشت که رله های بی متال وسایلی هستند که برای محافظت از دستگاه ها و مدارهای الکتریکی در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار استفاده خواهند شد. رله ها انواع مختلفی دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نورد گرم (غیر فلزی)
رله مغناطیسی
مرحله کنترل دینامیک
چرخه مدیریت بار
حرکات حفاظت از نشت زمین (بی نظمی زمین)
رله های زمان (Time) و انواع آن
در قسمت های بعدی به بررسی سیم پیچی غیرفلزی می پردازیم. با طرح آتش سوزی همراه باشید.

انتقال بار حرارتی:
قبل از اینکه مدار بدون آهن را بررسی کنیم، خوب است ابتدا مدار اضافه بار حرارتی را توضیح دهیم.لازم به ذکر است که رله اضافه بار حرارتی یک وسیله ایمنی یا وسیله بسیار مهمی به حساب می آید که معمولا در هنگام عبور جریان بیش از حد از خودرو برای قطع برق استفاده می شود. برای رسیدن به این هدف، این رله ها "به طور معمول بسته" یا NC هستند. هنگامی که جریان زیادی آزاد می شود یا از مدار موتور عبور می کند، این رله ها به دلیل افزایش دمای موتور باز می شوند.

نکته بسیار مهم و مهمی که باید بدانید این است که رله های اضافه بار حرارتی در ساخت و استفاده به قطع کننده ها مربوط می شوند. با این حال، اگر اضافه بار حتی برای یک ثانیه اتفاق بیفتد، چندین قطع کننده مدار مدار مورد نظر را قطع می کنند. می توانید متوجه شوید که کلیدهای مدار با توجه به ویژگی های گرمایش موتور طراحی و ساخته شده اند تا در صورت نیاز عملکرد خوبی داشته باشند. رله های اضافه بار حرارتی به دو نوع کلی تقسیم می شوند که در زیر به آنها اشاره می شود:

فلزات غیر آهنی (دو فلز)
این لحیم ذوب می شود
در واقع، رسانایی حرارتی یا سیم پیچ غیرفلزی کار خود را بر اساس ویژگی های الکترو حرارتی در یک شار دو فلزی انجام می دهد.این رله در مدار به گونه ای استفاده می شود که جریان موتور از محور آن عبور می کند. علاوه بر این، نوار دو فلزی تحت جریان مستقیم یا غیرمستقیم گرم می شود و زمانی که جریان از مقدار تنظیم شده بیشتر یا بیشتر شود، این خطوط خم می شوند. در زیر به تعریف جامعی در مورد ریسندگی بدون فلز پرداخته ایم. با ما بمان.

کارهای فلزی
در رله های حرارتی سه تیغه تعبیه شده است که سیم حامل جریان در چندین حلقه به دور آنها پیچیده می شود. در نتیجه روش های اضافه جریان، هادی ها گرم می شوند، گرما به غیر فلز منتقل می شود و تیغه خم می شود. محل تلاقی هر یک از این دو فلز یک اهرم فشار است. و با حرکت دادن اهرم یک سوئیچ بلاگ که دارای سوئیچ کنتاکت باز و بسته است تغییر وضعیت می دهد و فرمان را قطع می کند. برای افزایش سرعت کار دو فلزی و جلوگیری از آتش سوزی و سوختگی در محل اتصال از آهنربا در بالا و پایین تیغه دو فلزی استفاده می شود که نیروی مغناطیسی به بسته شدن سریع مفصل کمک می کند.

رله های اضافی (بی متال) قابل تنظیم هستند و می توان آنها را طوری تنظیم کرد که جریان های بین 1.05 تا 10 برابر جریان موتور را قطع کند.یک کلید دو فلزی سه فاز معمولا دارای سه پل برق و دو کنتاکت کنترلی است (یک کنتاکت باز برای اتصال به سیستم هشدار و یک کنتاکت بسته برای انتقال به خوراک کنتاکت).
کنتاکت های NC معمولی بسته با اعداد 95-96 و معمولاً کنتاکت های NO باز با اعداد 97-98 مشخص می شوند.
برخی از رله های بی متال دارای دو حالت دستی و اتوماتیک هستند که در حالت دستی در صورت کارکرد سوئیچ باید به حالت اول برگردد ولی در حالت اتوماتیک پس از ریست دستی به حالت اول برگردد و فشردن دکمه به صورت خودکار انجام می شود.

اتصال بی متال تک بار به سه فاز

در صورت استفاده از بی متال سه فاز برای کاربر تک فاز، قطع کننده یکی از فازها باید به صورت سری به قطع کننده فاز دیگر متصل شود و از کنتاکت باقی مانده برای اتصال نول به مشتری استفاده شود.


انواع مختلف بازسازی حرارتی عبارتند از:

اتصال کنتاکتور
پایانه های اتصال به کابل موتور، ترمینال مشترک مدار فرمان
پیچ های تنظیم جریان
پایانه های مدار فرمان را باز و بسته کنید
تغییر موقعیت پیچ
دکمه وضعیت بازگشت

تست غیر فلزی

1- حالت سرد: در این روش دو برابر جریان بی متال تزریق می شود و زمان کارکرد حرکت بی متال ثبت می شود.

2- حالت گرم: چون این تست بعد از تست حالت سرد و بعد از روشن شدن انجام می شود به آن تست گرم می گویند. به این ترتیب جریانی معادل شش برابر جریان تزریق می شود و زمان کار رله بدون آهن است.
متوجه شده اید.
3- حالت دو فاز: در این روش یکی از فازهای ناحیه فوق قطع شده و مدار با دو فاز بسته می شود. و این اجرا را ضبط می کنند.
مقادیر به دست آمده با نمودار دو فلزی مقایسه می شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 55
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 28
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 171
  • بازدید ماه : 736
  • بازدید سال : 8937
  • بازدید کلی : 89027
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی